Dag 2 Houston (27 juli 2011)

Zo’n eerste dag ben je meestal vroeg wakker vanwege het tijdsverschil van 7 uur. Om half zes had ik de slaap uit. Wel erg vroeg om op te staan en daarom ging ik alvast het eerste wasje draaien. Gewoon met de hand. Daarna kleren aan, een beetje internetten en de Lonely Planet bekijken voor wat interessante plekken in Houston.

Reisvoorbereiding

Om 7 uur vond ik het tijd voor het ontbijt. In de lobby van het hotel is elke morgen een continental breakfast. Alles was aanwezig om de inwendige mens te versterken. Nou ja, je kon zelf wafels maken en er stonden drie dispensers met graanproducten of iets wat erop leek. Het had een popcornachtige smaak. De koffie was niet veel beter. Ik dacht meer aan warm water met koffiearoma. Fijn dat ze ook aan fruit hadden gedacht. Appels en bananen. De appels waren vuurrood en leken wel van plastic. Toch smaakte het allemaal. 

Om kwart over acht zat ik al in downtown. Toen de auto net stond geparkeerd diende de eerste schooier zich al aan. “I got two dollars in my bank account.” Nou, ik iets meer maar daar heb jij weer niks mee te maken.

Courthouse in downtown

Het historic district bleek geen middeleeuws stadsgezicht te zijn. Wat opgeknapte pakhuizen en de typische oud uitziende straatlantaarns. Ook de immer aanwezige historische klok was vertegenwoordigd. Dit maakte het geheel helemaal af. Nee, niks bijzonders. Ik ben er twee uur geweest. Net voor vertrek kocht ik nog een Mexicaanse taco bij een eveneens zeer Mexicaans uitziende taco stand. Even waande ik mij in Tijuana.

Mexicaanse tacostand

Door naar de volgende ‘bezienswaardigheid’. Ik geef toe, Houston heeft niet zo heel veel te bieden. Natuurlijk is er een dierentuin en zijn er diverse musea maar daar ga ik niet voor. Een levendig centrum is al prima. Helaas ontbrak dat ook.

Ik bezocht ook nog het Hermann Park. Mooi opgezet met een meertje, fontein en diverse wandelpaden. Het begon al aardig warm te worden. Ruim boven de dertig bij een hoge luchtvochtigheid. De eerste liter water was er al doorheen.

Hermann Park

Na het parkbezoek ben ik naar University Village gereden. Een wijk met te dure winkels en te dure horecagelegenheden. Daar nam ik ergens een tropical smoothie. Goed te doen bij deze temperatuur.

Halverwege de middag besloot ik terug te gaan naar het motel. Toch 28 kilometer rijden. Zo krijg je een idee hoe groot de stad is. Het gebied binnen de ring beslaat van oost naar west zo’n 60 kilometer. Hetzelfde van noord naar zuid. Het reed allemaal best vlot door over die verrotte betonwegen. Het aantal gaten en oneffenheden was niet op een hand te tellen. Typisch voor de grote steden. Gelukkig zijn de doorgaande routes meestal veel beter.

Interstate 45 nabij het motel

Aangekomen in het Knights Inn typte ik wat regels voor het reisverslag en maakte ik vast de hotelboekingen voor de komende twee dagen in Kerrville en Fort Stockton.

Voor het eten ben ik nog het hotel uitgelopen. De buurt verkennen zullen we maar zeggen. Ik wilde met eigen ogen zien hoe armzalig het eruitzag. Op drie kansloze figuren na kwam ik niemand tegen onderweg. De eerste 200 meter noordwaarts waren alle bedrijven failliet. De stoep was schots en scheef en vlakbij het hotel leek het net een stinkend moeras door de vegetatie en het water dat erop stond. Daar werd men geacht een stuk over de parallelweg te lopen waar auto’s met 80 kilometer per uur overheen denderden.

Verlaten aanblik van leegstaande panden

Tegen de avond moest er natuurlijk gegeten worden. Deze keer de gezonde toer op: Subway. De medewerkster wees me op today’s special, de dagaanbieding. Een broodje met gehaktballen en de welbekende groente plus saus. Vier dollar plus tax voor een grote. Smaakte prima, hoewel het geheel er opengevouwen niet zo smakelijk uitzag.

Meatball marinara sub

Na het eten zou ik de avond verder doorbrengen met tv kijken en niet al te laat gaan slapen. Vanaf morgen een voller programma met flink wat kilometers.

Conlcusie voor vandaag: Houston is gewoon een grote Amerikaanse stad zoals vele andere. Ik vind het niks bijzonders, maar misschien moet je de leuke plekjes kennen. Ik verwacht meer van San Antonio en Austin. 

3 opmerkingen:

  1. Ik lach me weer kapot met de verslag... jij met je bank account hahahaha!
    Die rode appels hebben we hier ook! Er zit weinig smaak aan dus zijn ze niet vies. Nu al moeten wassen? Heb je maar 1 onderbroek bij je of zo? Wij hebben nog niks gewassen, hoewel de koffers leeg beginnen te raken en de wastas vol. Je krijgt het spul niet droog met die vochtige lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. San Antonio is een mooie, levendige stad.
    wat een uitgebreid ontbijt hebben jullie(Digimom en jij) iedere ochtend! Dat heb ik hiet thuis niet.
    Geniet maar van alles in the States.
    Ik ga nu werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zullen daar in Holland wel tot de nek in het water staan of niet? Als ik de nieuwssites moet geloven varen ze daar met bootjes over de straten.

    BeantwoordenVerwijderen