Dag 10 Denver - Silverthorne (4 augustus 2011)

De wekker ging al om 6 uur. Dat was vroeg en dus maar even blijven liggen. Uiteindelijk stond ik om kwart voor zeven op. Ik wilde op tijd in de bergen zijn om de drukte te vermijden.

Met het brood en de kaas van de Walmart kon ik vanmorgen een lekker ontbijtje maken in de kamer. Er stond een broodrooster in het keukentje en een koffiezetapparaat met een zakje koffie was ook aanwezig.

Hiernaa de auto in en naar de Rocky Mountains. Een rit van zo’n 2 uur over erg drukke wegen in en rond Denver en Boulder, maar het was ook spitsuur. Voorbij Boulder schoot het veel beter op.

Entree Park

Om half tien kwam ik aan. Folder gehaald bij het visitor center en de eerste foto’s waren een feit. De bedoeling was om naar de parkeerplaats bij Bear Lake te rijden. Dat lukte, maar van parkeren kwam niks terecht. Alles stond er al stampvol. Ook op de parking een stuk lager op de berg bleek alles bezet. Dat vroeg opstaan had dus weinig zin gehad. Daarom zette ik de auto op de grote parkeerplaats en nam ik de gratis shuttlebus.

Rocky Mountains

Bij Bear Lake liep ik een rondje om het meer. Nog niet zo heel spectaculair eigenlijk.

Bear Lake

Vanaf daar waren er vele wandelroutes mogelijk. Ik nam de route naar de Alberta Falls. Een mooie partij watervallen in de bergen. Het klootjesvolk had hetzelfde plan opgevat en was in groten getale aanwezig.

Alberta Falls

Ga je verder, dan laten ze het meestal afweten. De echte hikers die houden vol. Toch waren er nog genoeg complete families die dezelfde lange wandeling maakten. Ik ging naar Mills Lake. Vanaf de parking 3,5 kilometer enkele reis.

Mills Lake

Na een heleboel foto’s en uitgerust te zijn, begon ik aan de weg terug. Die was in een uurtje voltooid. Dat ging beduidend sneller.

Paddestoel langs wandelpad

De shuttlebus bracht iedereen weer naar de auto en ik vervolgde mijn weg richting de Trail Ridge Road. Dit is het hoogtepunt van de Rocky Mountains. De route voert je via haarspeldbochten en prachtige landschappen tot boven de boomgrens.

Trail Ridge Road

Op de hogere, beschutte delen lag zelfs nog sneeuw. Het heet dan ook niet voor niks Alpine Tundra. Het hoogste punt dat met de auto begaanbaar was lag op 3.655 meter.

Alpine Tundra

Het ene na het andere mooie landschap passeerde de revue. Ook aan wild ontbrak het niet. Van kleine marmotten tot elanden.

Marmot

Langzaam liep de weg weer naar beneden en verdwenen ook de besneeuwde plekken. Onderaan bij een meertje heb ik nog een paar foto’s gemaakt. Hier zat je precies op de Continental Divide. Alles links van die lijn stroomt de Pacifische Oceaan in en alles wat rechts ligt in de Atlantische Oceaan.

Continental Divide

Dat was het dan. Althans, dat zou je denken. Op weg naar de uitgang bleek er op tientallen plekken wild te zitten. Uiteindelijk na vele pogingen wist ik ze vast te leggen omdat ze precies voor mijn auto de weg op liepen.

Overstekend wild

Alsof dat nog niet genoeg was verscheen er op diezelfde plek een hele grote regenboog.

Regenboog Rocky Mountains

Nu was het echt gedaan. Er volgde een korte stop bij het hele grote Lake Granby, net buiten het park.

Lake Granby

Over een mooie weg met aan beide zijden groene, niet al te hoge heuvels vervolgde ik mijn trip naar het motel in Silverthorne. $ 46 voor een nachtje. Een ontzettend pauperkot met oude kamers en internet zou niet werken. Geen probleem allemaal, het was maar voor één nacht.

Op weg naar Silverthorne

2 opmerkingen:

  1. Waauw wat heb je veel gezien op 1 dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie elke dag meer haha. Straks maar weer eens rustiger aan. Overal waar je komt is het nog mooier dan je al gezien hebt.

    BeantwoordenVerwijderen