Dag 19 San Antonio (13 augustus 2011)

Het was een rustig nachtje in het motel met nogal wat gajes. Na een korte inspectie gisteravond kwam ik erachter dat het allemaal niet zo heel schoon was. Gasfornuis wat vies, rijstkorrels in de la en de deken op bed rook naar een mix van alle tien de maaltijden die hier de afgelopen tijd in de keuken waren bereid. Op internet waren de reacties ook al niet zo positief. Alleen een Duitser die vond het een “Preiswertes Übernachtungsmotel”. Maar goed, zo gruwelijk als de meesten het beschreven was het ook weer niet.

Grote kamer van de Homegate Studios & Suites

Met een slap ontbijtje begon om acht uur de dag. Hierna de douche in en de noodzakelijke spullen pakken voor een dag downtown San Antonio.

Ik had op internet een en ander uitgezocht met betrekking tot parkeren. Bij aankomst bleek het nog goedkoper te zijn. Twee dollar voor 12 uurtjes en dat op nog geen 500 meter van alle actie.

Ook hier weer de historische klok

Mijn stadsbezoek begon met het halen van een folder bij het infocentrum en toen naar The Alamo. Een oud fort dat ooit is gebruikt in de strijd tussen de Mexicanen en de Texanen. Entree gratis. Bij binnenkomst werd er een foto gemaakt. Die kon je dan later in een of ander zogenaamd mooi mapje ophalen tegen betaling van 25 keiharde dollars. Niet te geloven hoe makkelijk mensen dat doen. Geld verdienen is hier echt ontzettend makkelijk. Uitgeven gaat zelfs nog sneller. In het gebouw werd er een film van 15 minuten getoond over de geschiedenis van het fort.

The Alamo

Hierna ging ik de omgeving verder verkennen. Er hing een gezellige sfeer en het begon steeds drukker te worden. Op straat deelden promotors mueslireepjes uit als reclame. Aan het eind van de dag had ik er minstens twintig in de tas zitten. Hier zijn ze wat royaler dan in Holland.

Drukte op de Alamo Plaza

Inmiddels was het lunchtijd en dus op naar de Rivercenter Mall. Een groot overdekt winkelcentrum met een food court (plein met eetgelegenheden). 

Rivercenter Mall

Keus genoeg qua eten en allemaal lekker. Voor mij werd het een bord rijst met pikante en zoete kip.

Rijst met kip

Het mooiste stukje volgde nu: de Riverwalk. Een wandelpromenade langs de kanaaltjes in de stad. Aan die kanaaltjes lagen weer allerlei terrassen die voor een sfeervol geheel zorgden.

De Riverwalk

Natuulijk was het ook mogelijk om met een bootje over de rivier te varen. Dat deden een heleboel mensen en zag er leuk uit.


Een van de vele bootje op de San Antonio River

Nu op naar het winkelgedeelte een stuk verderop. Market Square was een verzameling winkels en kraampjes met een Mexicaans tintje. Natuurlijk allemaal bijzonder toeristisch, maar dat hoort bij San Antonio. Het leek me wel iets om een Texaanse hoed te kopen als souvenir. Prijzen erg variërend. Ik vond er een voor omgerekend 8 euro.

Market Square

De Farmers Market net erachter was eenzelfde toeristische trekpleister, maar dan overdekt. Compleet met een Mexicaanse muziekgroep.

Mexicaanse Mariachi's

Hierna was het af en toe uitrusten op een bankje, stukje lopen, etc.

Commerce Street

Ik liep even terug over de Riverwalk. Nu de andere kant. Daar lag nog een kunstenaarswijkje genaamd La Villita. Ook sfeervol maar erg rustig. De temperatuur lag tegen de 36-37 graden aan en met die canvas cowboyhoed op leek het nog warmer. In Nederland zouden ze zeggen “die spoort niet”. Hier val je niet op met zo’n hoofddeksel.

Kunstenaarswijk La Villita

Langs de kanaaltjes ging het weer naar de Rivercenter Mall voor het avondeten.


River Theatre

Deze keer werd het een cheese steak (broodje dun gehakt met gesmolten kaas en saus).

Cheese steak met salade en 7-Up

Genoeg voor vandaag. Het was zes uur en tijd om terug te gaan. Na een kort ritje van 16 kilometer zat ik weer op mijn grote kamer.

Commerce Street, op weg naar de parkeerplaats

Terug in het hotel stond de airco aan. Dat doen de schoonmaaksters wel vaker. Dan voelt het meteen heel frisjes aan. Eigenlijk verlang je dan meteen weer naar die warme buitenlucht.

Met nog voldoende tijd over kon ik op mijn gemak het verslag typen en de foto’s uploaden. Er was zelfs tijd voor een echt blikje Amerikaans Budweiser bier. Nooit geproefd, maar het smaakte voortreffelijk.

6 opmerkingen:

  1. Nou kun je weer een tijdje vooruit met de muesli repen.
    Vannacht de halve nacht regen gehad.Het regent nu nog steeds.
    Straks weer naar oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We willen een foto zien waar je met de cowboy hoed opstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oma zei
    Je staat zelf bijna nergens op de foto. ik wil jezelf ook zien.
    Het is er wel prachtig!
    ik zit nu bij Monique en heb lekker gegeten.
    Vandaag klaart het op en morgen is het lekker warm.
    Goeie reis terug en ben voorzichtig.
    Groetjes,

    Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We weten je filmpjes op YouTube niet meer te vinden. Wat was de link/zijn de links?
    San Antonio is beautyfull!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De filmpjes staan op

    http://www.youtube.com/usasouthwest2011

    (even rechts klikken op alles weergegeven, het zijn er inmiddels 31)

    Ik maak vanavond een foto met cowboyhoed en morgen nog een paar in Austin met mezelf erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had het al gevonden.
    Oma heeft verschillende filmpjes mee gekeken!

    Wanneer stap je in de plane?

    BeantwoordenVerwijderen