Dag 20 San Antonio - Austin (14 augustus 2011)

Vanochtend besloot ik in het motel het ontbijt een keer over te slaan om zo iets langer uit te kunnen slapen. Deze keer was ik om half tien op. Er volgde wel een ontbijt maar dan in de kamer. Koffie werd gemaakt met het apparaatje in de studio en mueslirepen waren er ook genoeg. Helaas bleek het stopcontact kapot, maar dat is standaard in veel motels. Er is altijd wel één stopcontact kapot. Net als dat er vaak minimaal een schemerlamp het niet doet en je bij de grote boodschap minstens twee keer moet doortrekken omdat er anders zo’n klein drolletje in blijft drijven door de lage waterdruk in het reservoir. Maar goed, dan maar met het koffieapparaat richting de wastafel voor stroom.

Het kapotte stopcontact

Om elf uur checkte ik uit en reed ik eerst naar Dollar Tree. Een winkel van het type Action waar alle artikelen 1 dollar + tax kosten, dus zo’n 75 eurocent. Veel bijzonders hadden ze niet.

Een van de stadparken (Brackenridge Park) had ik ook nog niet gezien. Altijd goed voor wat foto's. Op zondag is het meestal druk in de stadsparken. Dan zitten er hele families te picknicken 

Brackenridge Park

Na dit parkbezoek ging ik nog een keer terug naar downtown San Antonio. Er was weer vrij veel volk op de been, maar minder dan gisteren. Aangezien het bij aankomst etenstijd was, ging ik op zoek naar iets lekkers. Deze keer in het Greyhound Busstation. Het werd een visburger met friet en ijsthee.

Menu op het busstation

Met een wandeling langs The Alamo en door het grote overdekte winkelcentrum werden die calorieën weer snel verbrand.

De helden in de strijd tussen Mexicanen en Texanen

Na het zien van al die bootjes gisteren en vandaag wilde ik daar ook wel eens in. Ticket $ 8,25 en samen met het andere klootjesvolk in dat ding. De kapitein vertelde onderweg wat er allemaal te zien was.

Onze kapitein

Een van de passagiers heeft nog een paar foto’s van me gemaakt. Altijd spannend om een ander te vragen, want meestal staat dat garant voor een overbelichte, onderbelichte of onscherpe foto. Deze keer alle drie. Met een paar laagjes Picasa wist ik een en ander een beetje te fixen. Het was ook wel vervelend weer met die felle zon en vele schaduw. Zelf kon ik maar moeilijk heldere foto’s op de camera tevoorschijn toveren. Dat was met de blauwe luchten in Colorado wel anders.

Op de boot

Na 35 minuten mochten we weer de boot af. Natuurlijk na betaling van de min of meer verplichte fooi van 1 dollar die opvallend genoeg deze keer niet iedereen betaalde. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wanneer dit wel of niet verplicht is. Of de bootreis nou echt de moeite waard was? Ik weet het nog steeds niet.

Een van de vele bootjes op de San Antonio River

Ik pakte nog even Hemisfair Park mee aan het eind van de Riverwalk. Niet heel bijzonder. Er was wel een hoge toren voor mooie uitzichten maar qua entree ($ 10,95 plus tax voor een beetje koekeloeren van bovenaf) veel te prijzig.

Tower of the Americas in Hemisfair Park

De dag in San Antonio werd afgesloten met een iced coffee en twee apple pies bij McDonald’s.

IJskoffie met twee warme appelgebakjes

Op de twee dollar parking stond de auto weer klaar en zo kon ik verder noordwaarts richting Austin.

Auto op de parkeerplaats

Onderweg bezocht ik het kleine voormalige katoendorpje Gruene (spreek uit: ‘green’). Een beetje historic met een prettig sfeertje door de vele kleine souvenirwinkels en kunstgalerieën. Ook gezellige ouderwetse bars ontbraken niet.

Straatbeeld in Gruene

Het dorp ligt aan de Guadalupe River. Daar was het feest. Veel zwemmers en drijvers op rubberbanden en gezellige picknicks. Helaas private property dus niet zomaar toegankelijk. Je moest daarvoor een rubberband huren van 5 dollar of drankjes aan de bar bestellen.

Drukte in de Guadalupe River

Inmiddels stond de thermometer weer op 40 en reed ik verder noordwaarts naar Austin. Aangekomen bij het Red Roof Inn wilde ik inchecken, maar ik had al zo’n vermoeden dat ik hier niet goed zat. Bleek het een andere vestiging te zijn aan dezelfde snelweg 30 kilometer verderop. Uiteindelijk kwam het goed en kreeg ik een mooie kamer tegen betaling van slechts 38 dollar.

De snelweg op naar Austin
's Avonds volgden er nog drie crunchy taco's met een blikje Budweiser. Van profiteren nu het nog kan!

4 opmerkingen:

  1. Die hoed staat je goed.
    Je zult het niet geloven maar de zon schijnt,we zien wel voor hoe lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe bevalt het Budweiser?
    Lekker hè!
    Als je terug in the Netherlands bent, bof je met het weer. Ik geloof dat het deze week echt mooi weer wordt. Zo is de overgang voor jou ook beter.

    Geniet nog maar lekker verder en tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanmorgen scheen heel even de zon, maar nu is het alweer knatsbewolkt. Vreselijk die flubberige stopcontacten. Hadden wij ook vaak problemen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan tref ik het wel als ik terug ben zo te horen.

    BeantwoordenVerwijderen